Svar på frågestunden !

Tjock text = fråga
Smal text = Svar

E = Ella svarar
R= Rebecca svarar

Postad av : Ebba
vilken färg tycker ni är finast på hästarna?? ♥ ♥ puss älskar er båda!!<3
♥

E - Alla färger på hästar är fina, men helt svarta är lite extra snyggt!

R - Jag håller helt med ella, alla färger är snygga, men jag tycker fuxar, mörkbruna och svarta hästar är lite extra snygga ;)

Postat av: Vicky
Vad är era mål med era ponnys? :)


E - För mig är det att ha kul och få mer rutin på tävlings bannorna! Men om det går så vill jag gärna kvala nationellt till vintern!

R - Jag vill komma ut på tävlingsbanorna ordentligt och ha kul såklart !
Ett långsiktigt mål är vel att starta sm.
Men i vinter vill jag komma ut och tävla massor och verkligen ha roligt!
Så om allt går bra så startar vi nog regionalt i höst,  eftersom han är så rutinerad så är det ju han som får ta mig upp i klasserna, så det får ta den tid det tar lixom :) Har ju inte haft honom SÅ länge ändå :)

Postat av: frida ♥
Har en liten fråga....
Varför heter ni team Ds?? Ngn förkortning eller så? :P ♥♥♥♥


Teamds svarar - Team Ds stär för Dellson som är en blandning av Delle och Ellison. P.S det var Rebecca som kom på det!

Postat av: Anonym

Hopppar ni något om ni gör de hur mkt???



Postat av: ella
Till Ella : är det sant att du ligger 2 :a i Sverige för din ålder du äger♥

Till Rebecca: Har du tävlat Ellisson någon gång och hur gick det:)

E - Nej , eller jag gjorde det men eftersom jag inte har varit ute och tävlat på ett tag så gick 3: an om mig men det är väldigt kul att ligga topp tre och inte har hft Delle så länge!

R - Nej, det blir debut på Gripen om ungefär en vecka :)

Postat av: Josefin "Josse" Blomberg
hur länge har du haft Ellison? :D

R - Jag har haft Ellison på prov sedan den första Februari till den första Maj, Den första maj blev han min alldeles egna.
Så jag har ägt honom i 1 månad och 22 dagar och jag har ridit honom i 4 månader och 22 dagar :)


Postat av: Simone
Hellooooo..!
Undrar också vad den hära förkortningen står för?
Ella: Hur länge har haft Delle

Rebecca: Har du ångrat nån gång att ni köpte ellisson?
Och ska du stå kvar på sjövillan, eller har du tänk på att byta stall nån gång? :)

E - Jag har haft Delle sedan september 2010!
Som sagt så står ju förkortningen för dellson

R - Nej, Ellison är verkligen en super, toppenbra ponny, kunde inte hittat någon bättre och finare läromästare :)
Jag trivs så himla bra på sjövillan, så om det inte händer något så står jag kvar :D

Postat av: Karolin

Hej!
Vad är Ellisons bra/dåliga egenskaper/vanor :D

R - Hej!
Ellisons dåliga egenskaper/vanor är att han ibland smiter in i  boxen och äter maten som ligger i krubban när man har ställt upp honom på gången ;p busponie !
Ellisons bra vanor/egenskaper är att han är en riktig kelgris och verkligen försöker att alltid göra sitt bästa! :)


Postat av: mandyz
Vad tycker ni om Siggesta Ryttare? De är ju också såna typiska dressyrryttare precis som ni, men tänkte bara höra med er vad ni tycker om de i helhet och om ni varit på siggesta och kollat på det hur det verkar och så? :) typ fina hästar? bra tävlingar etc.


E - Jag tycker att alla i Siggesta(dom som jag har träffat) värkar väldigt sjyssta och väldigt trevliga! Jag har bara tävlat en gång på siggesta och den uppfattningen jag fick då var att det verkade mysigt där och att dom fixade en bra tävling!

R - Jag har tävlat på siggesta en gång jag också!
Tjejerna har jag även tävlat allsvenskan med och vi har lärt känna varandra rätt bra nu, och dom är verkligen jätte schyssta!
På siggesta gård är det verkligen jäääättefint !
Dom ordnar bra tävlingar!
Vet inte om dom har ridskolehästar där, känner bara privatryttarna :)


Postat av: Amanda
Jättefin blogg! Hur många läsare har ni? :)


Tack!
Vi har inte bloggat så länge men det är lite olika från dag till dag men i ett snit så är det 60!

Postat av: hannah
Kommer du och tränar för gunilla något i sommar, du rider väl för sjövillan? :P


Teamds - Ja vi rider för Sjövillan men vi båda tränar för Louise "Ludde" Crafoord Hoffman, så nej tyvärr :(

Postat av: Linnea
Vad har ni för långsiktiga mål med era ponnyer, tävlingsmässigt ?


E - Mitt mål är väl att börja tävla nationellt och kanske kunna kvala till SM!
R - att så småningom börja tävla mer och mer och kvala nationellt osv, Mitt mål är även att tävla sm :)

Postat av: Lina
Ella: vilka klasser har Delle gått? och vad heter din favorit sångare?

Rebecca: ska du göra några tävlingar med Ellison och vad heter in favorit sångare?

E - Med mig har vi precis gått upp till LA:P1, men ryttaren innan tävlade upp till LA:1
R - Japp, det ska jag ! om ca en vecka blir det debut :)
Ehm.. min favoritsångare tror jag är... en av dom är Jason derulo iaf, gryyyym ! ;)

Postat av: emma gauffin
Hejj!!
Ska ni gå på något ridläger i sommar med Delle och Ellison??
Ella: Hur många schabrak har du????
Lite konstiga frågor kanske men jag bara undra!!!!<


Teamds -  Nej det blir inte något ridläger från våran del men de blir ju lite som ett ridläger på Sjövillan!
E - Jag vet inte riktigt hur många dom är men kanske run 25-30 st :D

Postat av: Anonym

Hopppar ni något om ni gör de hur mkt???

Teamds - Ja, vi försöker iaf hoppa en gång varannan vecka, ibland hinner vi fler, ibland färre, men det är ju bra för variationens skull! :)

 

Hoppas ni blev nöjda!

 






Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för toppen svar!!!:)))

2011-06-23 @ 16:32:09
URL: http://jaglovehorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0