Rid på vågen!

I onsdags var det sitsträning för Sjövillans medlemarna som kunde att få lite hjälp och tips med sitsen.
Det blev en ganska tidig morgon för mig och mamma eftersom att vi skulle hinna fixa Delle och sednan lasta och även åka dit.
När vi var framme var det en hel halvtimme kvar så vi gick runt lite och tittade!

Ledarna för det hela var:
Lena Lilja( LA- domare, B- tränare), Kjell Göransson( Hästmassör), Marie Zetterqvist Blokhuis ( Ridlärare och sits forskare) och sedan Pia Tillberg som inte kunde komma pågrund av semester!

Det började med att man blev indelade i  två grupper. Grupp 1 började på tryckmattan och grupp 2 med blans, styrke och stretch övningar. Vår grupp började med dom olika övningarna.
Sedan tidigare vet jag att jag har en bra balans men är inte så stark i vänster sidan, men en anan rolig grej är att jag är ganska o strechad så det måste jag börja med innan och efter jag har ridit! :D

Efter en mikro paus blen det dags för tryck mattan. Man satte sig på tryckmattan som låg på en bock och så fick man testa olika grejer typ galoppfattningar, skänkelvikningar,öppnor, slutor, enkla byten och jag fick till och med göra byten i varje :D Man såg också sitsen och jag satt väldigt rakt och jämnt.

Sedan var det Lunch och då passede jag och mamma på att lasta ur Delle och linda honom.
Innan man reda så kände Kjell i genom ens häst om man ville. Han sa att Delle inte hade några störe grejer utan bara några små knutar.

Man började rida för Marie. Där tränade man bara på sitsen. Det jag behöver tänka på är att jag inte får lägga om kull handen och jag måste svikta lite till i fötterna. Annars så såg det bra ut tyckte hon.
Efter det gick man till andra änden av ridhuset och tränade för Lena där mer gjorde mer gjreje och att göra dom rätt med sittsen. Det gick jätte bra när jag gjorde allt rätt med sittsen så gick han klockrent!

Sedan var man klar och vi lastade in och tittade lite på dom andra och sedan åkte vi hem!

Kjell känner igenom Delle.
Fler foton kommer i ett separat inlägg snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0