Håruppsättning?

På tävling tycker jag det är kul att ha en fin håruppsättning!
Det är lite fix men när det väl är klart känner man sig lite speciell eftersom ingen annan har likadant som dig!



Så här såg min frisyr ut på Siggesta för ett tag sedan!
Den har ju utvecklats men ungefär så här ser min frisyr utt på tävling.
Visst är det lite jobb men det är bara kul! :D
 
Det som jag har för att få upp detta verk är:
* En donat
* Massor av hårnålar
* Snodd
* Hästsnodd
* Nät med pärlor på
* Skruvar med blommor och diamanter
* En mamma/ kompis som hjälper till!! VIKTIGT!

Så här gör man:

1. Sätt upp en låg tofs så att den får plats under hjälmen/ hatten
2. Trä över donuten så att tofsen sticker ut ur hålet.
3. För della håret från tofsen över donuten så inget syns.
4. Ta sedan en hästsnodd eller snodd och trä över donuten.
5. fläta håret som sticker ut åt sidan. (Hellre två flätor än en).
6. Fäst flätorna runt donuten med hårnålarna (hur mer nålarna är använda och uttöjda desto bättre).
7. Trä över nätet och sätt fast skruvarna på och bilda ett fint mönster!

Om detta var svårt att förstå ska jag filma när jag fixar Rebeccas hår på Lör eller Sön! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0