Förlåååt för usel uppdatering igår!

Igår:
Igår red jag lektion för ludde, det gick ganska så bra, ellison försökte verkligen jobba på det var nog jag som var lite trött, och då blir det ju inte så bra lixom.
Vi övade på att först trava sedan vända upp från långsidan för att sedan på medellinjen göra halt, sedan skulle man rumpan pytte lite från sadeln och sedan rygga, sedan rida fram i trav igen, det gick faktiskt jättebra,
Ellison försökte rygga lite mer med rumpan åt vänster, men då sa ludde åt mig att jag skulle peta lite,lite med spöt på rumpan så att han gick rakt.
Grejjen med Ellison är att så fort Jag gör rätt så gör Han rätt, och man märker verkligen direkt när jag gör fel, för då blir allting bara pannkaka. :p
sedan övade vi lite i traven med volter, det blev lite att jag trängde lite med handen och då blev det verkligen inte bra, men sedan när jag verkligen fokuserade på att göra rätt och ha händerna på varsin sida av manen så blev det SÅ mycket bättre!
Sedan på slutet la jag ner honom och han var verkligen superfin då, hur avslappnad som helst, det va så skönt att få resultat från jobbet man lagt ner på resten av lektionen !

Ludde och jag gjorde upp en bra plan, på tisdagslektionerna ska vi bara fokusera på Mig
och på torsdagslektionerna ska vi bara fokusera på ellison (eller tvärt om)
så det kommer nog bli superbra :D

Idag:
Idag red Lotta Ellison (Charlotta Lundblad som hade ellison innan mig)
Lotta är verkligen superduktig , hon har en jättefin storhäst som heter audina, som är en jättefin läromästare-precis som ellison :D
jaja iaf - idag gick det superbra för lotta verkligen, han var mjuk i handen och munnen , och allting bara flöt på, det såg ut som att lotta bara satt där, men Ellison gick som en klocka, och både Lotta och Ellison var väldigt trötta efter ridpasset!
Lotta sa att han har blivit supermjuk i munnen !!! och att han kändes helt underbar, det är så kul å höra att det verkligen ger resultat av jobbet :D

Lotta övade mycket på att få igång ellisons bakben, så att han verkligen sätter dom under sig och jobbar med dom, det gick superbra!
I övrigt jobbade hon mycket på öppnor,slutor i både galopp och trav.
även övergångar som vi verkligen behöver öva på!
Det gick verkligen super, jag tror att han kommer kännas helt underbar imorgon, det brukar han göra efter lotta har ridit honom :D

Nu ska jag åka till en kompis, slänger in lite inlägg ikväll senare om jag hinner :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0