Gripen 1-3 Juli

Som ni kanske vet så var vi och tävlade på Gripens RF meeting i helgen!
Nu ska ni få ett litet inlägg om detta.

Fredag 1 Juli: Jag och mamma anlände till zeger ridcenter med ponny runt ett tiden. Det var jätte fint väder så jag och Delle tog en promeniks i väg till en äng där bete var tillåtet, medans mamma fixade allt i boxen och bar in lite grejer.
Efter att Delle hade fått lite hö att tugga på packade vi upp resten och började fixa mitt hår.
Denna dag red jag LA:1. Jag startade 16.34 så det var lite svalare på framridningen som höls utomhus. Delle kändes fin kanske något pigg! Väl inne på banan kändes allt bra men han var lite rak i sidorna så det blev dagens avdrag. Slut procenten blev 66.84 1a plats. Inte något topp resultat men som sagt han var rak så det dömde ner rejält!
Efter ett lite halv galet ärevarv fick ponnyn gå in och äta medans mamma och jag stannade för att titta på två av klubbkamraterna som skulle tävla.

Matchande Burreberry täcke! :D

Lördag 2 Juli: Var på tävlingsplatsen runt 10 tiden. Han precis se Rebecca. Allt såg super ut. Sedan fick Delle ut och gå plus en liten tugga gräs.
Lag- 03 startade vi denna dag. Delle var finare i sidan men väl inne på banan blev han lite öppen i formen och det drog ner i denna klass också, annars var det ett hyfsat bra program. Procenten blev 66,57 2a placering.
Skillde typ ett poäng från vinst men sånt är livet! Här kunde jag iallafall sätta på silver bottsen som mamma hade införskafat.

Delle med silver boots!

Nöjd ponny!

Söndag 3 Juli: Jag och mamma kom till tävlingsplatsen ganska sent eftersom vi hade städat ut rummet innan vi åkte där ifrån. Han hjälpa Rebecca på framridningen. Ellison var super fin och Rebecca red väldigt bra. När procenten kom belv alla nöjda! Delle fick några varv runt tävlingsplatsen och sedan var det dags! Min och Delles andra LA:P1.
Delle var fin, mjuk och väldigt reglerbar. Tänkte värkligen på sitsen men såklsrt åkte händerna ner i manken!:(
En bra ritt lede till 64,47 % och detta blev en 2a placering. 7 på höger slutan men 5or på båda öppnorna eftersom det nästan inte blev någon tvärning alls! Men det är bara hem och träna. Är jätte glad för första kvalet nationellt även fast det är en lång väg dit!


Men när alla resultat räknades ihop så blev mitt & Delles slut procent högst så vi VANN HELA STORA CUPEN! Blev så glad.


Super fint täcke och sammanlagt 5 rosseter plus bog rosseten alltså 6 priser med hem!


Delle behövde ledare! Tack Rebecca :D

Super snyggt ärevarv med blombuketen i högsta hugg! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken lycka!!!! <3<3<3<3 Nästa gång du tävlar vill jag komma och titta om det är ok du får skriva innan och så!!! :))) GRATTIS!!!!

2011-07-11 @ 22:22:10
URL: http://jaglovehorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0