Äntligen hemma!

Nu är jag äntligen hemma från att ha varit i Skåne- Danmark- Cypern- Skåne- Stockholm- Em i dressyr Rotterdam!
Som ni kanske förstår så har alla dessa resor gjort så att det har varit omöjligt att blogga någonting men jag hoppas verkligen Rebecca har gjort det!?

Vi åkte ner till Skåne hela familjen + ponnyn. Vi åkte ner för att kunna ha semester där medans jag skulle kunna rida Delle!
Vi hade väldigt roligt där nere och familjen som ägde stugan vi hyrde var jätte trevliga och jag och mina brorsor lärde känna deras barn.
Sista fre- lör- sön var det Dagstorpsortens PonnyDerby! Jag och Delle var med och tävlade lilla rundan där programmen var LA:1, Lag- 03 och A- finalen var det LA:4 och B- finalen LA:1 igen.

LA:1
Han var fin igenom hela programmet och det blev några små missar här och det eftersom underlaget var jätte lerigt och tungt. Efter ritten skrittade jag i väg mot släppet och väntade på resultatet. Eftersom dom var snabbare att få ut resultatet på Equipe så gick mamma runt och kollade på telefonen. Plötsligt komma mamma tillbaka från sekretariatet och såg väldigt besviken ut. Men som hon lurade mig, Resultatet blev 68% på en nationell LA:1 och med dom procenten blev det en första plats!

Prisutdelning utan häst!


Fina ponny <3


Andra kvalet alltså Lag-03 var inomhus. Delle var fin och mjuk på framridningen. Inne på banan gick det super! hade en liten miss i galoppen när man ska öka och sedan ta upp innan vägen till arbetsgalopp så blev jag lite hastig och därför brött han av.
Efter ritten var jag nöjd men trodde aldrig att resultatet skulle bli 74% Helt galet och denna klass var också nationell :D Detta resultatet tog oss till en första plats och där med var vi till A-finalen! :D Åh vad glad jag blev när mamma kom med protokollet och visade procenten :D

Mycke saker fick man! :S

A-finalen gick i LA:4 som är ett 20x60 program. Delle var fin och pigg på framridningen. Hela trav programmet blev super och på dom två travökningarna fick jag åttor av alla domarna :D Men sedan kom skritten och i LA:4 är det bakdelsvändningar och Delle kan inte riktigt det så på dom fick vi 4 or och 5 or, och efter det blev han något mot hand i resten va skritten :( Men i galoppen blev det bra fina förvända galopper!
Procenten blev 64% Helt okej procent om man tänker på att skritten blev pannkaka plus att det var kofficent på bakdelsvändningarna! Detta blev en tredjeplats och precis utanför placering! :(
Vinnaren blev Sofie Johanson med fina Karfälts Don Quiote :)


Vinnare A-finalen lilla rundan kat c :D


Jag är väldigt nöjd över Delle som lyckades vara i toppen under derbyt och faktiskt ta hem två blå/gula roseter!
Älskar min lilla ponny <3


Kommentarer
Postat av: Elinore

ni måste skriva tjejer :D <3

2011-08-27 @ 19:43:43
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Alice k

KOM IGEN!!!!!

SÄMST UPPDATERING AV EN BLOGG EVER!!!!!!!!

2011-09-07 @ 15:03:57
Postat av: Mette

struntar i om uppdateringen är bra elr dålig xD,



ella du rider såååååååååå fint och bra du är såååååååååååååååååååå duktig!!! grattis till segern iaf! ses ngn dag!!! :)

2011-11-11 @ 17:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0