Bra dag!

Igår:
Igår red jag för Emelie som sagt.
Delle var suuuper fin, och när jag släppte lite på tyglarna så fick han in bakbenen alldeles perfekt.
Delle har väldigt långa bak ben som inte passar så bra när man vill ha värsting gången, men när jag väl släpper taget och låter honom sköta jobbet så blir det en helt annan häst att samarbeta med!

I början fick han gå rund och låg och verkligen stretcha halsmusklen. Sedan tog vi upp honom och började med övergångar i alla gångarterna. 
I gallopen börjar han fatta vad det är som gäller när jag vill samla och inte att det är en avsaktning!
Sedan gjorde vi enklabyten som gick sådär, fattningen går super men självaste avbrotten blir i bland bra och ibland dåligt. Så nu varje gång avsaktningen blir bra ska jag försöka komma ihåg exakt vad som händer innan!

Sist blev det delar ur P:1: an. Volterna, öppnorna och slutorna.
Slutorna och öppnorna blev super fina.
Däremot volterna åt vänster blir lite stela så det får vi börja jobba extra med och att verkligen ställa igenom så att jag får honom sådär härligt eftergiven i vänster sidan! :D

Idag:
Idag blir det lektion för Ludde.
Nu när jag äntligen börjar släppa i handen så kommer nog allting gå mycket lätare och jag och Delle kommer inte behöva några fighter mot varandra!

Jag och Delle på Sätterbyggden! Det var en väldigt blöt och lerig dag :/ !
Men ändå lyckades vi kamma hem första pris i båda klasserna! LA:1 & Lag 2003!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0