Gripens Rf , första tävlingen på Ellison :)

Hallå :)
Nu tänkte jag berätta om min och ellisons tävlingsdebut förra helgen, vi fick inga toppresultat, men det var ju första tävlingen :)

Lördag (LB:1) :
När vi kom fram till gripen (ca 08.00) Så gick vi först runt och såg oss omkrig på tävlingsbanan medans pappa sprang upp till sekretariatet.
Efter det tog vi på honom alla saker och sedan började vi rida fram :)
Han kändes ganska fin på framridningen, han var lagom pigg och lyhörd :)
När vi kom in på kollektinring så blev han en aningen spänd, men jag behövde bara lägga ner formen och slappna av själv så löste det sig sen :)
Inne på banan fick jag några missar som kostade ganska mycket, jag blev lite spänd och red lite slarviga vägar osv.
men slutade ändå på en 2a plats :)
66,552

Söndag :

Första klassen(Lb:1) :
Han kändes mycket bättre idag, inte alls lika spänd, och rund och fin!!
Inne på banan fick jag inga stora missar,men han och jag blev lite spända och fick lite jobbigt med några övergångar som inte gick så bra..
Resultatet blev : 69,665
Och slutade på en 3e plats :)

Andra klassen (La:1) :
Han kändes fin i denna klass, ella hjälpte mig lite och sa bara ifall hon såg något.
Han käns mycket bättre i högre klasser då han får mer att arbeta och göra med.
inne på banan fick jag några små missar men inga stora.
Resultatet blev : 68,421
Och en 3:e plats :)

Är nöjd med ponnyn i helgen, det var trots allt våran första start tillsammans
och varken han eller jag har tävlat sen i höstas så jaa :)

Nästa tävling blir någon gång i augusti, det är verkligen helt underbart att tävla :D
Ellison verkligen gör allt han kan och försöker alltid sitt bästa <3

Hörs imorrn !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0